Photobucket

Saturday 1 September 2012

~Ahlein Tetamu Dataran Syam~



CINTA & IMPIAN

Tika kaki mula melangkah,
Meninggalkan bumi ibunda tercinta,
Hatiku seakan-akan tewas,
Lidah lembut seakan-akan kelu,
Untuk ku lafazkan,
"Selamat tinggal semua".


Kerna dia ibuku,
Dia ayahku,
Dia adikku,
Dia sahabatku.

Mengapa saat ini,
Jiwaku diterjah rasa sayang yang tak terkata,
Seakan pemergian ini buat selamanya.

Wajah tua itu,
Melambaikan tangan kepadaku,
Tangan tua yang keras bekerja membesarkan aku,
Tangan itulah,
Yang dulunya pernah mendodoikan aku,
Tangan itu jugalah suatu masa dulu,
Tegas mendidik dan mengajar aku akan erti hidup ini.

Ku tempa saat ini di memoriku,
Agar bisa menjadi inspirasi,
Akan ku genggamnya bersama impianku,
Sebagai penguat saat lemahku.

Aku tetap menyayangimu,
Walau jarak ini memisahkan, 

Tiada apa yang dapat meleraikannya,
Meskipun nyawa dipertaruhkan.

Ayah...
Ibu...
Aku akan pulang nanti,
Bersama segulung kejayaan,
Biasan kasihku ini hanya untukmu.

Ya Allah,
Demi agamaMU,
Akan ku teruskan langkahku ini,
Kerna ku yakin,
Inilah jalan menuju redhaMU...



*Nukilan Presiden Majlis Perwakilan Mahasiswa Malaysia Jordan (MPMMJ) '12/'13

 - Akhi Kailani Zahari

"PERMATA KITA, SUARA KITA, KELUARGA KITA"



No comments:

Post a Comment